Preskočiť na hlavný obsah

Inšpirácie na zdravé a chutné raňajky

Vstávajte s chuťou


Ahojte, dnes som si pre vás pripravila niekoľko inšpirácií, ako raňajkovať chutne, zdravo a rýchlo. Keďže sa nám už pomaly prázdniny chýlia ku koncu a dlhé predlhé vyspávanie už ani z ďaleka nehrozí, čakajú nás hektické rána, počas ktorých na raňajky poriadne nebude ani čas, tak každý z nás potrebuje inšpiráciu ako rýchlo v rannom zhone zdlabnúť niečo, čo nám dodá prepotrebnú energiu a zároveň obohatí naše zdravie. Tieto recepty vám nezaberú viac ako pár minút a zasýtia vás zaiste na celé dopoludnie (aspoň ja to tak mám), tak vám prajem dobrú chuť a poďme na to.

1.

Ovsené-banánové sušienky (recept nájdete tu: ovsené sušienky ), ktoré si môžte predpiecť aj večer a ráno ich už budete mať pripravené a potom si k nim už len stačí vybrať vhodnú ,,prílohu´´, na ktorú máte práve chuť, ja som si napríklad tentokrát pridala tvaroh (asi 100g tvarohu som zmiešala s polkou bieleho jogurtu, 1PL agávového sirupu a 1ČL škorice) a čerstvé sezónne ovocie.

2.

Moje ďalšie obľúbené raňajky sú vajíčka na všetky spôsoby avšak, ak sa ráno ponáhľate, nemáte čas robiť si praženicu, volské oči alebo omeletu. Preto si často večer pred spaním uvarím niekoľko vajíčok natvrdo, očistím od škrupinky vložím do plastovej uzatvárateľnej misky alebo do mikroténového sáčku a odložím do chladničky a ráno len nakrájam a poukladám na chlebík natretý Lučinou alebo karfiolovou nátierkou (uvarený a vychladnutý karfiol popučím vidličkou, osolím, okorením, pridám sušené oregáno, nadrobno pokrájanú cibuľu, zalejem bielym jogurtom, dôkladne premiešam a nechám chvíľu odležať v chladničke, najlepšie urobiť večer a papať až ráno), k tomu si nakrájam nejakú čerstvú zeleninku a je hotovo. Ako desiatu si rada brávam do školy tieto orechové tyčinky od Nutrend, z ktorých jednu môžete vidieť aj na obrázku.

3.
Samozrejme klasika v podobe ovsených alebo akýchkoľvek iných vločiek s jogurtom, ovocím a orieškami nikdy nesklame a aj ja vždy rada stavím práve na tieto raňajky.
Najradšej mám však viaczrnné vločky BonaVita zasypané postrúhaným jabĺčkom zmiešaným so sušenými slivkami a škoricou, preliate hustým bielym jogurtom a doplnené o chia semienka, kešu orechy a kokos.

4.
Rovnako milujem konzervovaného tuniaka vo vlastnej šťave a to nielen na večeru, ale práve i na raňajky. Chlebíky si natriem Lučinou, pridám tuniaka, k tomu umyjem nejakú tú zeleninu alebo si spravím rovno tuniakovú nátierku (konzervu tuniaka -80g- zmiešam s 2trojuholníčkami mäkkého syra alebo 2PL Lučiny, pridám nadrobno pokrájanú cibuľku a dobre premiešam).
Ako desiatu som si v tomto prípade zvolila ovsené sušienky od biopekárne Zemanka a na mesiačiky pokrájanú hrušku).

5.
Avokádo je moja závislosť a to v akejkoľvek podobe. V tomto prípade som si ho roztlačila vidličkou a natrela na špaldovú bagetu, ktorú som ešte obložila niekoľkými plátkami morčacej šunky, mozzarellou a zeleninou.

6.
Keď už je reč o avokáde, tak ďalšou nezameniteľnou kombináciou je pre mňa avokádo s tvarohom. Na raňajky si preto občas pripravím chlebíky potreté avokádom, posypané tvarohom a obložené zeleninou.

7.
Ako rýchle raňajky či snack po škole sa mi osvedčilo aj cereálne pečivo s bielym jogurtom a zeleninou. Kombináciu jogurtu a pečiva mám veľmi rada a to či už v sladkom alebo slanom prevedení.

Určite vám pripravím aj viac článkov zo sekcie inšpirácií na raňajky i desiaty a to najmä, keď sa poriadne rozbehne nový školský rok a ja budem mať aktuálne nápady a tipy.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Jablkový koláč z lístkového cesta s pudingovo-tvarohovou plnkou

Občas si zaexperimentujem Dnes si tak vravím, že by som tak ako takmer každý deň počas letných prázdnin, mohla opäť niečo upiecť. Kuknem do chladničky, mám tam ešte lístkové cesto, otvorený tvaroh, nejaké to mlieko, jablká na linke... Rozmýšľam čo by z toho len mohlo vzniknúť, a tak ma zrazu osvieti. Vznikol z toho tento koláč a ja vás teraz zasvätím, z čoho sa vlastne skladá a ako som postupovala pri jeho výrobe. Tak nech sa páči, tu to máte. :)  Potrebujeme: 1 chladené lístkové cesto (asi 275g) 200g hrudkovitého tvarohu 1 balíček vanilkového pudingu 500ml mlieka 4PL trstinového cukru 2 veľké jablká škoricu alebo škoricový cukor na posypanie Postup: Ako prvý si uvaríme puding. Pudingový prášok vymiešame v 200ml mlieka s cukrom a zvyšok 300ml mlieka dáme variť na sporák, keď mlieko začne vrieť, prilejeme pudingovú zmes a za stáleho miešania varíme, kým puding nezačne bublať a nezhustne. Potom odstavíme a necháme za občasného premiešavania ochladnúť. Me

Zdravý fit mrkvovo-jablkový koláč

Maškrta nielen pre zajaca Potrebujeme: 3 stredne veľké mrkvy 3 stredne veľké jablká 1,5 šálky jemne mletých ovsených vločiek 5PL kokosového oleja 1PL slnečnicových semiačok 9 sušených sliviek 1,5ČL mletej škorice 100-150ml vody šťava z pol citróna Postup: Mrkvu a jablká umyjeme a očistíme. Mrkvu nastrúhame na jemnom strúhadle a jablká postrúhame na hrubšie. Jablká a mrkvu popolievame citrónovou šťavou a premiešame. Pridáme ovsené vločky, škoricu a vodu, opäť premiešame a necháme 15minút postáť. Slivky si nakrájame na drobné kúsky a pridáme do odležaného cesta spolu so slnečnicovými semiačkami a kokosovým olejom, premiešame a ak sa vám zdá cesto ešte príliš suché pridajte trošku vody, v opačnom prípade prisypte ešte trocha vločiek. Cesto potom prelejeme na menší plech alebo do tortovej formy, vystlanej papierom na pečenie. Pečieme pri teplote 180stupňov asi 45minút. Ja som po 30minútach vybrala z rúry, nechala trochu vychladnúť, pokrájala a kúsky som pootá

Pudingovo-tvarohový pohár s piškótami a ovocím

Budete sa zalizovať až za ušami Potrebujeme: 1 balíček pudingu s vanilkovou príchuťou 0,5l mlieka 2 balíčky vanilínového cukru 250g mäkkého odtučneného tvarohu detské okrúhle piškóty drobné ovocie čerstvé alebo mrazené (čučoriedky, maliny, černice, jahody, ríbezle, proste to, čo doma alebo na trhu práve nájdete) čokoládový toping a kokos na ozdobu (môžete použiť aj čokoľvek iné) Postup: Podľa návodu na obale si uvaríme puding, do ktorého namiesto obyčajného cukru pridáme vanilínový a následne ho necháme poriadne vychladnúť. Zatiaľ si na spodok pripravených pohárov nasypeme niekoľko detských piškót a keď puding vychladne zamiešame doň tvaroh a premiešame ručným metličkovým mixérom. Krém následne porozdeľujeme do pohárov, pridáme ovocie a dozdobíme podľa vlastnej fantázie. Dobrú chuť!