Preskočiť na hlavný obsah

Malinové tiramisu s mascarpone-šľahačkovým krémom

Tak a je to tu, konečne som sa dostala k spísaniu tohto, pre mnohých, dlho očakávaného receptu.
Priznávam, že od dňa matiek ubehlo už pekných pár dní, ale nikdy nie je na škodu si ho opäť pripomenúť.
Spomínam to preto, že dnešný recept, moje prvé tiramisu, bolo práve darčekom pre moju maminu k jej krásnemu sviatku.
Tiramisu som nikdy predtým nerobila (dokonca ani nejedla) a bola to pre mňa tak trochu španielska (či skôr talianska) dedina, no mala som akú takú predstavu, čo by také poriadne tiramisu malo približne obsahovať.
Prešla som si pár receptov, no ani jeden ma úplne neuspokojil a povedala som si, že to radšej skúsim po svojom a hlavne zo surovín, ktoré mám doma a urobím to tak, ako by to nám mohlo chutiť.
No a musím povedať, že som toto rozhodnutie určite neoľutovala. Všetci ochutnávači si veľmi pochvaľovali a okrem maminy, ktorá bola zo svojho darčeka viac než nadšená, sa ušiel kúsok aj pre moje skvelé spolužiačky, ktoré rovnako slastne mľaskali (sorry za výraz) a okamžite si pýtali recept.
Nič nemôže byť pre človeka väčšou odmenou ako spokojnosť a pochvalné slová od tých, ktorí ochutnajú vaše výtvory. Preto to robím, preto ma to robí šťastnou, práve preto sa chcem zlepšovať, posúvať ďalej a skúšať nové veci.
ĎAKUJEM všetkým, ktorí ma podporujú, ktorým chutia moje s láskou pripravené pokrmy, ďakujem mojej najvernejšej ochutnávačke - mojej mame, bez ktorej by som nikdy nebola, tým kým som a hlavne ďakujem pánu Bohu, že mi dal možnosť prísť na tento svet a žiť tento, síce trocha ťažký, no krásny život, pretože svet nám ponúka toľko možností, treba si z nich len správne vybrať, tvrdo makať, pretože tie sladké plody, ktoré nás čakajú na konci za to proste stoja...
  
Potrebujeme:
300g podlhovastých piškót
silnú čiernu kávu
2 balenia mascarpone po 250g
2 šľahačkové smotany po 250ml
stužovač šľahačky
2 balíčky vanilínového cukru
5PL trstinového cukru
1 balenie mrazených malín
kakao na posypanie

Postup:
Ako prvý si pripravíme krém.
Šľahačku vyšľaháme s vanilínovým cukrom a stužovačom do tuha.
Rovnako si vymiešame mascarpone s trstinovým cukrom a nakoniec obe zložky zmiešame a vyšľaháme do jemného krému. Vložíme do chladničky a necháme chvíľu odstáť a zatuhnúť.
Medzitým si v hrnci na sporáku, s troškou vody, roztopíme maliny. Z uvarených malín zlejeme šťavu a necháme vychladnúť, aby sa nám pod malinami ,,nezgrcol´´ krém.
 Spodok plechu či ľubovoľne zvolenej formy si vystelieme piškótami. Ja osobne som piškóty kávou polievala, ale lepšie je asi skôr ich do nej namáčať, tak dosiahneme výraznejšiu chuť. Takže, buď ich najskôr naskladajte do formy a polejte kávou alebo ich ešte pred ukladaním do formy najskôr zľahka v káve vykúpte tak, aby ňou nasiakli, no nesmú sa rozpadať.
Následne na piškóty nanesieme prvú polovicu krému a rovnomerne ju rozotrieme po povrchu piškót.
Na krém potom navrstvíme maliny a poukladáme ďalšiu vrstvu ,,kávových´´ piškót.
Potrieme druhou časťou krému a vrch posypeme poriadnou vrstvou pravého holandského kakaa.
Hotový koláč potom vložíme do chladničky a necháme ho najlepšie cez noc stuhnúť.
Na druhý deň môžme krájať a užívať si perfektnú chuť tohto koláča...

DOBRÚ CHUŤ PRAJEM!!!







Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Jablkový koláč z lístkového cesta s pudingovo-tvarohovou plnkou

Občas si zaexperimentujem Dnes si tak vravím, že by som tak ako takmer každý deň počas letných prázdnin, mohla opäť niečo upiecť. Kuknem do chladničky, mám tam ešte lístkové cesto, otvorený tvaroh, nejaké to mlieko, jablká na linke... Rozmýšľam čo by z toho len mohlo vzniknúť, a tak ma zrazu osvieti. Vznikol z toho tento koláč a ja vás teraz zasvätím, z čoho sa vlastne skladá a ako som postupovala pri jeho výrobe. Tak nech sa páči, tu to máte. :)  Potrebujeme: 1 chladené lístkové cesto (asi 275g) 200g hrudkovitého tvarohu 1 balíček vanilkového pudingu 500ml mlieka 4PL trstinového cukru 2 veľké jablká škoricu alebo škoricový cukor na posypanie Postup: Ako prvý si uvaríme puding. Pudingový prášok vymiešame v 200ml mlieka s cukrom a zvyšok 300ml mlieka dáme variť na sporák, keď mlieko začne vrieť, prilejeme pudingovú zmes a za stáleho miešania varíme, kým puding nezačne bublať a nezhustne. Potom odstavíme a necháme za občasného premiešavania ochladnúť. Me

Zdravý fit mrkvovo-jablkový koláč

Maškrta nielen pre zajaca Potrebujeme: 3 stredne veľké mrkvy 3 stredne veľké jablká 1,5 šálky jemne mletých ovsených vločiek 5PL kokosového oleja 1PL slnečnicových semiačok 9 sušených sliviek 1,5ČL mletej škorice 100-150ml vody šťava z pol citróna Postup: Mrkvu a jablká umyjeme a očistíme. Mrkvu nastrúhame na jemnom strúhadle a jablká postrúhame na hrubšie. Jablká a mrkvu popolievame citrónovou šťavou a premiešame. Pridáme ovsené vločky, škoricu a vodu, opäť premiešame a necháme 15minút postáť. Slivky si nakrájame na drobné kúsky a pridáme do odležaného cesta spolu so slnečnicovými semiačkami a kokosovým olejom, premiešame a ak sa vám zdá cesto ešte príliš suché pridajte trošku vody, v opačnom prípade prisypte ešte trocha vločiek. Cesto potom prelejeme na menší plech alebo do tortovej formy, vystlanej papierom na pečenie. Pečieme pri teplote 180stupňov asi 45minút. Ja som po 30minútach vybrala z rúry, nechala trochu vychladnúť, pokrájala a kúsky som pootá

Pudingovo-tvarohový pohár s piškótami a ovocím

Budete sa zalizovať až za ušami Potrebujeme: 1 balíček pudingu s vanilkovou príchuťou 0,5l mlieka 2 balíčky vanilínového cukru 250g mäkkého odtučneného tvarohu detské okrúhle piškóty drobné ovocie čerstvé alebo mrazené (čučoriedky, maliny, černice, jahody, ríbezle, proste to, čo doma alebo na trhu práve nájdete) čokoládový toping a kokos na ozdobu (môžete použiť aj čokoľvek iné) Postup: Podľa návodu na obale si uvaríme puding, do ktorého namiesto obyčajného cukru pridáme vanilínový a následne ho necháme poriadne vychladnúť. Zatiaľ si na spodok pripravených pohárov nasypeme niekoľko detských piškót a keď puding vychladne zamiešame doň tvaroh a premiešame ručným metličkovým mixérom. Krém následne porozdeľujeme do pohárov, pridáme ovocie a dozdobíme podľa vlastnej fantázie. Dobrú chuť!