Preskočiť na hlavný obsah

Detská tvarohová torta s ovocím

Je to neuveriteľné, no pred pár týždňami mal môj jediný a milovaný synovec jeden rôčik, svoje prvé narodeniny. Bolo pre mňa dôležité pripraviť pre neho čo najkrajšiu, veselú, farebnú a nezabudnuteľnú prvú tortu, z ktorej bude môcť aj sám ochutnať. Myslím, že sa mi tieto predsavzatia vcelku podarilo splniť. Takúto veľkú tortu som ešte nikdy nepripravovala, mala síce svoje muchy, no som na toto svoje dielko tak trochu i patrične hrdá. Torta všetkým chutila, hlavne oslávencovi, ktorý jej ochutnávanie vzal pekne zhurta. Načo používať príbor, keď máme ruky?! :D
Za recept na korpus ďakujem kulinárskej škole Chef parade, kde ma ho naučili pripravovať.

Potrebujeme:
cesto
2X 5 vajec
2X 200g hladkej múky
2X 120g práškového cukru
2X balíček prášku do pečiva
štipka soli
100ml slnečnicového oleja
100ml vody
plnka
500g mäkkého jemného tvarohu
4 balíčky Zlatého klasu
1L mlieka
2ks vanilínový cukor
trstinový cukor
+ ovocie, práškový cukor na posypanie, ľubovoľné zdobenie

Postup:
( Budeme robiť dva korpusy, takže zo všetkého si pripravíme dvojnásobné množstvo. Ja som urobila korpusy s dvoma rôznymi priemermi, jeden menší a druhý väčší, ale je len na vás, akú formu použijete. Cesto si môžte rovno pripraviť zo všetkých surovín a následne ho rovnomerne rozdeliť do dvoch foriem alebo si ho môžte pripravovať na dvakrát tak, ako ja, potom budete mať zaručene obe cestá z rovnakého množstva surovín. )
Z bielkov a štipky soli vyšľaháme tuhý sneh.
Žĺtky s cukrom vyšľaháme do penista.
K žĺtkom pridáme olej a vodu a opäť zamiešame tak, aby sa jednotlivé suroviny prepojili.
Následne primiešame múku zmiešanú s práškom do pečiva. A ako posledný zľahka vmiešame do zmesi sneh z bielkov.
Tortovú formu si vymažeme olejom alebo iným tukom a vysypeme múkou. Vlejeme do nej cesto a pečieme pri 180stupňoch približne pol hodinu (priebežne kontrolujeme špáratkom, či sa cesto ešte vyťahuje).
Rovnako postupujeme aj pri druhom korpuse.
Kým sa korpusy pečú, pripravíme si krém.
Ako prvý si uvaríme puding zo 4 Zlatých klasov, litra mlieka a asi 100g (5PL) trstinového cukru.
Hotový puding prikryjeme mikroténovým sáčkom/potravinárskou fóliou tak, aby sa dotýkal povrchu pudingu a nevytvorila sa na ňom ,,kožtička´´. Necháme poriadne vychladnúť.
Tvaroh vymiešame s vanilínovým cukrom a necháme stuhnúť v chladničke. Nakoniec do tvarohu po lyžiciach postupne primiešame vychladnutý puding, opäť vložíme do chladničky zatuhnúť.
Hotové korpusy je dôležité hneď po upečení obrezať od stien formy, aby neklesli a mierne vychladnuté z nej vyberieme.
Oba korpusy prerežeme pozdĺžne na polovicu.
Pripravíme si ľubovoľné ovocie. Ja som použila banán a zavárané broskyne, ktoré som si nakrájala na tenšie plátky. Ale môžte použiť i akékoľvek iné ovocie podľa osobnej preferencie.
Postupne začneme vrstviť. Spodný korpus uložíme na tácku (ak používame kompótové ovocie, korpusy môžme jemne popolievať šťavou, ktorú sme zliali z ovocia), na ktorej budeme tortu servírovať. Na korpus natrieme prvú vrstvu krému a obložíme ovocím, takto postupujeme až po vrch, ktorý si ozdobíme podľa vlastných predstáv.
Hotovú tortu môžme posypať jemnou vrstvou práškového cukru.
Odložíme do chladničky a necháme niekoľko hodín odstáť.

DOBRÚ CHUŤ!!!

 ( Mne sa krém trošku popraskal a myslím, že to bolo práve tým, že som použila šťavnaté kompótové  ovocie, ktoré pustilo šťavu a banán je dobré pokvapkať citrónovou šťavou, aby nepekne nezhnedol. )


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Jablkový koláč z lístkového cesta s pudingovo-tvarohovou plnkou

Občas si zaexperimentujem Dnes si tak vravím, že by som tak ako takmer každý deň počas letných prázdnin, mohla opäť niečo upiecť. Kuknem do chladničky, mám tam ešte lístkové cesto, otvorený tvaroh, nejaké to mlieko, jablká na linke... Rozmýšľam čo by z toho len mohlo vzniknúť, a tak ma zrazu osvieti. Vznikol z toho tento koláč a ja vás teraz zasvätím, z čoho sa vlastne skladá a ako som postupovala pri jeho výrobe. Tak nech sa páči, tu to máte. :)  Potrebujeme: 1 chladené lístkové cesto (asi 275g) 200g hrudkovitého tvarohu 1 balíček vanilkového pudingu 500ml mlieka 4PL trstinového cukru 2 veľké jablká škoricu alebo škoricový cukor na posypanie Postup: Ako prvý si uvaríme puding. Pudingový prášok vymiešame v 200ml mlieka s cukrom a zvyšok 300ml mlieka dáme variť na sporák, keď mlieko začne vrieť, prilejeme pudingovú zmes a za stáleho miešania varíme, kým puding nezačne bublať a nezhustne. Potom odstavíme a necháme za občasného premiešavania ochladnúť. Me

Zdravý fit mrkvovo-jablkový koláč

Maškrta nielen pre zajaca Potrebujeme: 3 stredne veľké mrkvy 3 stredne veľké jablká 1,5 šálky jemne mletých ovsených vločiek 5PL kokosového oleja 1PL slnečnicových semiačok 9 sušených sliviek 1,5ČL mletej škorice 100-150ml vody šťava z pol citróna Postup: Mrkvu a jablká umyjeme a očistíme. Mrkvu nastrúhame na jemnom strúhadle a jablká postrúhame na hrubšie. Jablká a mrkvu popolievame citrónovou šťavou a premiešame. Pridáme ovsené vločky, škoricu a vodu, opäť premiešame a necháme 15minút postáť. Slivky si nakrájame na drobné kúsky a pridáme do odležaného cesta spolu so slnečnicovými semiačkami a kokosovým olejom, premiešame a ak sa vám zdá cesto ešte príliš suché pridajte trošku vody, v opačnom prípade prisypte ešte trocha vločiek. Cesto potom prelejeme na menší plech alebo do tortovej formy, vystlanej papierom na pečenie. Pečieme pri teplote 180stupňov asi 45minút. Ja som po 30minútach vybrala z rúry, nechala trochu vychladnúť, pokrájala a kúsky som pootá

Pudingovo-tvarohový pohár s piškótami a ovocím

Budete sa zalizovať až za ušami Potrebujeme: 1 balíček pudingu s vanilkovou príchuťou 0,5l mlieka 2 balíčky vanilínového cukru 250g mäkkého odtučneného tvarohu detské okrúhle piškóty drobné ovocie čerstvé alebo mrazené (čučoriedky, maliny, černice, jahody, ríbezle, proste to, čo doma alebo na trhu práve nájdete) čokoládový toping a kokos na ozdobu (môžete použiť aj čokoľvek iné) Postup: Podľa návodu na obale si uvaríme puding, do ktorého namiesto obyčajného cukru pridáme vanilínový a následne ho necháme poriadne vychladnúť. Zatiaľ si na spodok pripravených pohárov nasypeme niekoľko detských piškót a keď puding vychladne zamiešame doň tvaroh a premiešame ručným metličkovým mixérom. Krém následne porozdeľujeme do pohárov, pridáme ovocie a dozdobíme podľa vlastnej fantázie. Dobrú chuť!