Preskočiť na hlavný obsah

Seriál : Objav so mnou Slovensko

Banská Štiavnica a okolie II

V minulom článku o Banskej Štiavnici som vám sľúbila pokračovanie, taký dodatok o tom, čo sa dá ešte navštíviť v jej blízkom okolí.
Tak teda, tu sú 2 tipy : kúpele Sklené Teplice a obec Svätý Anton s poľovníckym kaštieľom a rančom Nádej pre všetkých milovníkov koní.

Sklené Teplice


Kúpele Sklené Teplice ponúkajú vnútorné i vonkajšie bazény s termálnou vodou, vonkajšie kúpalisko bolo ešte zatvorené a nepodarilo sa mi nájsť presnejšie informácie, kedy a či vôbec sa bude otvárať. Preto, ak sa rozhodnete pre návštevu, skontrolujte si aktuálnu situáciu na stránkach kúpeľov.
Termálna voda, ktorá tu vyviera, sa využíva na liečbu zvonka i zvnútra, to znamená, že okrem kúpania sa, ju môžete aj piť. Má blahodarné účinky najmä na pohybový aparát, nervovú sústavu, ale i trávenie. Obsahuje predovšetkým horčík a vápnik, ale i fosfor, síru, železo a mnohé iné významné biogénne prvky.
Môžete tu nájsť napríklad soľnú jaskyňu, sauny, bazény s horúcou termálnou vodou, banský kúpeľ, ale i špeciálny jaskynný kúpeľ v 42°C vode s názvom Parenica.
Okolie kúpeľov je skutočne malebné. Všade navôkol sa týčia nádherné stromy a vy sa môžete prechádzať v ich tieni a oddýchnuť si v týchto horúcich dňoch od neustále páliaceho slnka. 
Každopádne, tá ´´rotunda´´( Kursalón), ktorú môžete vidieť na obrázku, by mala slúžiť ako recepcia pre hostí, ktorí sa chcú v kúpeľoch ubytovať a zároveň si tu každý návštevník môže oddýchnuť a vychutnať kávičku či koláčik.
My sme sa ocitli v akejsi staršej a menej honosnej časti kúpeľov. Chceli sme si ísť niekam zaplávať, a tak sme si našli akýsi bazén Thermal v kúpeľnom dome Thermal a bez toho, aby sme vedeli, o čo ide, sme si zakúpili vstup na hodinu a čakali sme, čo z toho nakoniec vzíde. Vstup do bazéna je každú polhodinu, bolo super, že na náš vstup nečakal nikto okrem nás takže, keď sme tam prišli, ešte tam boli ďalší dvaja návštevníci, ale tí už po chvíli odišli a následne sme tam ďalšiu polhodinu boli úplne samy. Bazén nebol veľmi veľký, na plávanie to až tak nebolo, no mňa to neodradilo a niekoľko dĺžok som si predsa len strihla. Voda mala okolo 34°C, čo je dosť Mordor, najmä, keď aj vonku je tak nejak podobne. Nabudúce by sme si vybrali asi skôr banský kúpeľ, čo je bazén 7X8m a využíva sa na vodný telocvik a ako plavecký bazén, no myslím si, že tento mu bol dosť podobný, len o niečo zašlejší. 
Vnútri som nefotila, no dám vám sem pre predstavu aspoň fotky, ktoré som stiahla z netu...



Thermal

Banský kúpeľ



Svätý Anton

 

Kaštieľ Svätý Anton, opäť obklopený nekonečnou prírodou a zeleňou. V okolitom parku / lesíku sa môžete prechádzať do aleluja. Môžete si posedieť na lavičke pri jazierku za kaštieľom alebo na nádvorí pri fontáne.


 Vnútrajšok kaštieľa nie je nijak mimoriadne honosný a pôsobí pomerne zašlo, no jednoznačne sa oplatí ho vidieť, pred vstupom máte dve možnosti. Môžte si zvoliť veľký alebo malý okruh. Odporúčam vybrať si ten veľký, pretože rozdiel v cene je viac-menej nepatrný a tá časť kaštieľa, ktorú vám ukážu pri veľkom okruhu je neporovnateľne krajšia (teda aspoň z môjho pohľadu).
Nebudem vám to tu už viac ´´spojlovať´´, choďte si to prezrieť na vlastné oči.


Po prehliadke kaštieľa, ktorá trvala takmer dve hodiny, nám vyhladlo, preto sme sa rozhodli ísť sa naobedovať na neďaleký ranč, ktorý sme navštevovali veľmi často, keď som bola malá a ktorý som ako malé dieťa milovala a zakaždým som sa tu vozila na koníkoch. 
Hovorím o ranči Nádej a reštaurácii u Starkej. Ranč sa nachádza nejakých 300m od hlavnej cesty a síce sme sa museli v otrasnej páľave štverať do mierneho kopca, zvládli sme to peši úplne bez problémov. 
Reštaurácia ponúka každý pracovný deň denné menu od 11-tej do 14-tej. My sme prišli tesne pred druhou, ale mali sme šťastie a čo to z menu ešte mali. Dali sme si polievku a ako druhé som ja zvolila kuracie rizoto z menu a mamina kuraciu pečeň na cibuľke z jedálneho lístka. Jedlo bolo chutné, aj keď od polievky, paradajkovej s kapustou, som čakala niečo iné, bola to taká paradajkovejšia kapustnica s na mňa až príliš štipľavou klobásou, ale dobrá. Rizoto bolo chuťovo výborné, aj keď nešlo o nejakú vysokú gastronómiu, ale práve to bolo na tom to čarovné, že to bolo prosto ako od babičky alebo mamičky a na nič sa to nehralo. Porcie boli naozaj veľké, takže som to ani nedokázala celé dojesť a cena za menu (dúfam, že netrepem) 3,5€. Okrem toho tu robia aj halušky, pirohy, palacinky, takže každý si tu snáď nájde to svoje.
Po obede som si samozrejme neodpustila návštevu koníkov na paši a tu je niekoľko fotiek z tohto nádherného prostredia.





Po menšej prechádzke sme sa už vybrali rovno na autobus do Zvolena a odtiaľ vlakom domov.

Na tento krásny výlet budem ešte dlho spomínať a na dlho sa mi zapíše nie len do pamäti, ale i hlboko do srdiečka.

Všetky tieto miesta vám vrelo odporúčam navštíviť, stojí to totiž za to!


Lili











Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Jablkový koláč z lístkového cesta s pudingovo-tvarohovou plnkou

Občas si zaexperimentujem Dnes si tak vravím, že by som tak ako takmer každý deň počas letných prázdnin, mohla opäť niečo upiecť. Kuknem do chladničky, mám tam ešte lístkové cesto, otvorený tvaroh, nejaké to mlieko, jablká na linke... Rozmýšľam čo by z toho len mohlo vzniknúť, a tak ma zrazu osvieti. Vznikol z toho tento koláč a ja vás teraz zasvätím, z čoho sa vlastne skladá a ako som postupovala pri jeho výrobe. Tak nech sa páči, tu to máte. :)  Potrebujeme: 1 chladené lístkové cesto (asi 275g) 200g hrudkovitého tvarohu 1 balíček vanilkového pudingu 500ml mlieka 4PL trstinového cukru 2 veľké jablká škoricu alebo škoricový cukor na posypanie Postup: Ako prvý si uvaríme puding. Pudingový prášok vymiešame v 200ml mlieka s cukrom a zvyšok 300ml mlieka dáme variť na sporák, keď mlieko začne vrieť, prilejeme pudingovú zmes a za stáleho miešania varíme, kým puding nezačne bublať a nezhustne. Potom odstavíme a necháme za občasného premiešavania ochladnúť. Me

Zdravý fit mrkvovo-jablkový koláč

Maškrta nielen pre zajaca Potrebujeme: 3 stredne veľké mrkvy 3 stredne veľké jablká 1,5 šálky jemne mletých ovsených vločiek 5PL kokosového oleja 1PL slnečnicových semiačok 9 sušených sliviek 1,5ČL mletej škorice 100-150ml vody šťava z pol citróna Postup: Mrkvu a jablká umyjeme a očistíme. Mrkvu nastrúhame na jemnom strúhadle a jablká postrúhame na hrubšie. Jablká a mrkvu popolievame citrónovou šťavou a premiešame. Pridáme ovsené vločky, škoricu a vodu, opäť premiešame a necháme 15minút postáť. Slivky si nakrájame na drobné kúsky a pridáme do odležaného cesta spolu so slnečnicovými semiačkami a kokosovým olejom, premiešame a ak sa vám zdá cesto ešte príliš suché pridajte trošku vody, v opačnom prípade prisypte ešte trocha vločiek. Cesto potom prelejeme na menší plech alebo do tortovej formy, vystlanej papierom na pečenie. Pečieme pri teplote 180stupňov asi 45minút. Ja som po 30minútach vybrala z rúry, nechala trochu vychladnúť, pokrájala a kúsky som pootá

Pudingovo-tvarohový pohár s piškótami a ovocím

Budete sa zalizovať až za ušami Potrebujeme: 1 balíček pudingu s vanilkovou príchuťou 0,5l mlieka 2 balíčky vanilínového cukru 250g mäkkého odtučneného tvarohu detské okrúhle piškóty drobné ovocie čerstvé alebo mrazené (čučoriedky, maliny, černice, jahody, ríbezle, proste to, čo doma alebo na trhu práve nájdete) čokoládový toping a kokos na ozdobu (môžete použiť aj čokoľvek iné) Postup: Podľa návodu na obale si uvaríme puding, do ktorého namiesto obyčajného cukru pridáme vanilínový a následne ho necháme poriadne vychladnúť. Zatiaľ si na spodok pripravených pohárov nasypeme niekoľko detských piškót a keď puding vychladne zamiešame doň tvaroh a premiešame ručným metličkovým mixérom. Krém následne porozdeľujeme do pohárov, pridáme ovocie a dozdobíme podľa vlastnej fantázie. Dobrú chuť!