Preskočiť na hlavný obsah

Snehová tortička s karamelovým krémom a ovocím

Musím povedať, že táto torta bola mojou prvou skúsenosťou so snehovým cestom. Tak dlho som sa na niečo podobné chystala, no nevedela som sa k tomu akosi dokopať. Už aj viem prečo. Upiecť niečo také, nie je úplne jednoduché. A ako sa vraví - prvých tisíc je totálna katastrofa -, platilo to aj v tomto prípade. Torta sa síce nakoniec celkom podarila, no nevyhlo sa jej niekoľko mojich začiatočníckych chýb. Jeden z korpusov mi tak trochu nešťastne prihorel, no našťastie sa to dalo oškrabať a zachrániť. Krém som kvôli hrudkám ešte raz prešľahala, a tak mi nechcene jemne stekutel... No konieckoncov, na prvotinu sa táto obláčiková torta celkom podarila. Som celkom spokojná, ako sa mi ju podarilo načančať a šťastná, že sa mi ju vôbec podarilo nafotiť, pretože sa celá totálne kĺzala a nakláňala na jednu stranu. A čo je najdôležitejšie, všetkým chutila, no a čo viac si môže človek priať...

Potrebujeme:
cesto =

200g práškového cukru (ja som použila len 150g, pretože mi došiel)
3PL kukuričného škrobu (ja som dala zemiakový)
1 väčšia štipka soli - teda asi pol čajovej lyžičky (v mojom prípade himalájskej, ale použite, akú máte)
1/2 ČL prášku do pečiva
6 bielkov izbovej teploty (takže si vajcia aspoň hodinu pred pečením vyberte z chladničky)

karamelový krém =
skaramelizované Salko (dá sa kúpiť už hotové, ale ak máte obyčajné, dajte plechovku na 3-4 hodiny variť do vyššieho hrnca, vody dajte toľko, aby v hrnci plechovka stála, neplávala)
250g mäkkého tvarohu alebo mascarpone 


zdobenie =
 250ml smotany na šľahanie, 2PL práškového cukru alebo 1 balíček vanilínového cukru, stužovač šľahačky alebo šľahačka v prášku (napríklad Dr.Oetker), ktorú pripravíme podľa  návodu
ľubovoľné sezónne ovocie (v mojom prípade čerstvé čučoriedky a ringloty)

Postup:
Ako prvé si  rozbijeme vajcia, pričom oddelíme bielky od žĺtkov (zo žĺtkov si potom môžte uvariť napríklad praženicu na raňajky alebo upiecť žĺtkové rezy :D ). Následne si v miske zmiešame cukor, škrob, soľ a prášok do pečiva.
V ďalšej, dokonale čistej miske (nesmie byť ani trochu mastná, v takom prípade by sa nám sneh nemuselo podariť dobre  vyšľahať) si, najlepšie elektrickým šľahačom - aby sme si neprišli o ruky -  bielky vyšľaháme do polotuha (šľaháme asi tak 1-2 minútky) , následne do bielkovej peny prisypeme cukrovú zmes (ja som ju zašľahávala postupne) a opäť šľaháme ďalších 5-6 minút, kým nám nevznikne tuhý lesklý sneh.
Rúru si vyhrejeme na 130 stupňov.
Veľký plech (teda skôr 2) si vystelieme papierom na pečenie, na ktorý si nakreslíme 3 rovnako veľké kruhy s priemerom 21cm (môžte na to použiť kružidlo alebo jednoducho obkreslite dezertný tanier či dno tortovej formy).
Následne si snehové cesto rovnomerne nanesieme do stredu každého kruhu - cesto tak postupne vrstvite do stredu, do výšky, ono sa trošku roztečie a následne ho ešte lyžicou alebo sterkou rozotrite/ jemne uhlaďte do okrajov - (cesto môžte nanášať jednoducho lyžicou  alebo na to použite cukrárske/zdobiace vrecúško) . Ja som si trošku cesta odložila a upiekla som si z neho aj pár pusiniek, ktoré som potom použila na ozdobu.
Takto pripravené ,,korpusy´´ pečieme vo vyhriatej rúre asi 75-85 minút. Cesto by malo jemne zhnednúť, okraje by mali byť tvrdšie a krehkejšie a stred jemne lepkavý a mäkučký, ale dajte si pozor, aby vám zo spodu neprihoreli, hlavne ich nepečte na spodku rúry, tak ako ja (alebo si dávajte väčší pozor), ale mali by sa piecť naraz, pretože na vzduchu by mohli obschnúť a opadnúť a potom by už asi neboli také, aké majú byť.
Medzičasom si pripravíme krém. V miske si dohladka vymiešame skaramelizované Salko (alebo iné kondenzované mlieko) s tvarohom (či mascarpone - ak použijete mascarpone, krém bude pravdepodobne o niečo tuhší a lahodnejší, no ak použijete tvaroh, bude omnoho osviežujúcejší, ľahší a menej tučný)  a odložíme do chladničky stuhnúť.
Rovnako si vyšľaháme aj šľahačku s cukrom a stužovačom (alebo práškovú šľahačku s mliekom podľa návodu na obale), ktorú tiež vložíme do chladničky zatuhnúť.
Umyjeme a pokrájame (ak je to potrebné) si ovocie.
Upečené korpusy vytiahneme z rúry, počkáme, kým trochu vychladnú a opatrne (tak, aby sa nám nezlomili) z nich odstránime pečiaci papier.  Následne ich necháme úplne vychladnúť.
No a môžme začať vrstviť.
Na spodný korpus nanesieme polovicu pripraveného krému (nanášame ho odstredu, pretože sa bude možno mierne roztekať), nanesieme druhý plát, ktorý tiež polejeme krémom (krému budete mať možno aj viac, ako budete potrebovať) a prikryjeme poslednou časťou cesta. Vrch torty potrieme šľahačkou, dozdobíme ovocím, prípadne čímkoľvek podľa vašej fantázie.
Podávajte ihneď, pretože torta je veľmi krehká, ale mne sa rovnako tak osvedčilo rozkrájať ju a na tanierikoch odložiť do chladničky. Dezertu sa nič nestalo, krém ešte viac zatuhol a na chuti mu to vôbec neubralo.

DOBRÚ CHUŤ!!!





Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Jablkový koláč z lístkového cesta s pudingovo-tvarohovou plnkou

Občas si zaexperimentujem Dnes si tak vravím, že by som tak ako takmer každý deň počas letných prázdnin, mohla opäť niečo upiecť. Kuknem do chladničky, mám tam ešte lístkové cesto, otvorený tvaroh, nejaké to mlieko, jablká na linke... Rozmýšľam čo by z toho len mohlo vzniknúť, a tak ma zrazu osvieti. Vznikol z toho tento koláč a ja vás teraz zasvätím, z čoho sa vlastne skladá a ako som postupovala pri jeho výrobe. Tak nech sa páči, tu to máte. :)  Potrebujeme: 1 chladené lístkové cesto (asi 275g) 200g hrudkovitého tvarohu 1 balíček vanilkového pudingu 500ml mlieka 4PL trstinového cukru 2 veľké jablká škoricu alebo škoricový cukor na posypanie Postup: Ako prvý si uvaríme puding. Pudingový prášok vymiešame v 200ml mlieka s cukrom a zvyšok 300ml mlieka dáme variť na sporák, keď mlieko začne vrieť, prilejeme pudingovú zmes a za stáleho miešania varíme, kým puding nezačne bublať a nezhustne. Potom odstavíme a necháme za občasného premiešavania ochladnúť. Me

Zdravý fit mrkvovo-jablkový koláč

Maškrta nielen pre zajaca Potrebujeme: 3 stredne veľké mrkvy 3 stredne veľké jablká 1,5 šálky jemne mletých ovsených vločiek 5PL kokosového oleja 1PL slnečnicových semiačok 9 sušených sliviek 1,5ČL mletej škorice 100-150ml vody šťava z pol citróna Postup: Mrkvu a jablká umyjeme a očistíme. Mrkvu nastrúhame na jemnom strúhadle a jablká postrúhame na hrubšie. Jablká a mrkvu popolievame citrónovou šťavou a premiešame. Pridáme ovsené vločky, škoricu a vodu, opäť premiešame a necháme 15minút postáť. Slivky si nakrájame na drobné kúsky a pridáme do odležaného cesta spolu so slnečnicovými semiačkami a kokosovým olejom, premiešame a ak sa vám zdá cesto ešte príliš suché pridajte trošku vody, v opačnom prípade prisypte ešte trocha vločiek. Cesto potom prelejeme na menší plech alebo do tortovej formy, vystlanej papierom na pečenie. Pečieme pri teplote 180stupňov asi 45minút. Ja som po 30minútach vybrala z rúry, nechala trochu vychladnúť, pokrájala a kúsky som pootá

Pudingovo-tvarohový pohár s piškótami a ovocím

Budete sa zalizovať až za ušami Potrebujeme: 1 balíček pudingu s vanilkovou príchuťou 0,5l mlieka 2 balíčky vanilínového cukru 250g mäkkého odtučneného tvarohu detské okrúhle piškóty drobné ovocie čerstvé alebo mrazené (čučoriedky, maliny, černice, jahody, ríbezle, proste to, čo doma alebo na trhu práve nájdete) čokoládový toping a kokos na ozdobu (môžete použiť aj čokoľvek iné) Postup: Podľa návodu na obale si uvaríme puding, do ktorého namiesto obyčajného cukru pridáme vanilínový a následne ho necháme poriadne vychladnúť. Zatiaľ si na spodok pripravených pohárov nasypeme niekoľko detských piškót a keď puding vychladne zamiešame doň tvaroh a premiešame ručným metličkovým mixérom. Krém následne porozdeľujeme do pohárov, pridáme ovocie a dozdobíme podľa vlastnej fantázie. Dobrú chuť!