Preskočiť na hlavný obsah

Slané veľkonočné taštičky z lístkového cesta s bešamelom, údeným mäsom a špenátom

Tak čo, ako si užívate veľkonočný pondelok?! Musím sa vám priznať, že ja som ho odpálila mega štedrými slávnostnými raňajky. Chcela som ochutnať čo najviac zo svojich výtvorov, a tak som sa
chtiac nechtiac trochu prejedla. Ale o tom má tento deň tak trochu aj byť.
U nás sa veľkonočné tradície neberú nejako vo veľkom. Väčšinou k nám nikto nechodí, a tak sa nám šibačov podarilo vybaviť už zrána. Ten najmenší ale najhlavnejší si svoju prácu už vykonal a dostal za to už aj patričnú výslužku a to je pre nás to najpodstatnejšie.
Stôl je však nachytaný a plný dobrôt, kdyby neco. Takže ak nemáte kam ísť alebo by ste nás jednoducho chceli len tak ,,nezištne´´ navštíviť, ste u nás vítaní. Verte, neodídete s prázdnymi vreckami.
Ale vrhnime sa mi už radšej na dnešný recept.
Tieto slané lístkové taštičky sú naozaj vynikajúce. Recept nie je z mojej hlavy, ale čerpala som ho z niektorého z mnohých časopisov s veľkonočnými receptami, ktoré doma mám. Neviem z ktorého presne, pretože som ho našla asi úplne vo všetkých. Keďže ho všade tak propagovali, hovorila som si: ,,Ten musí byť asi fakt dobrý, to musím vyskúšať.´´ A tak sa aj stalo. No a musím vám povedať, že som svoje rozhodnutie ani na chvíľu neoľutovala. :)

Potrebujeme:
1 balenie mrazeného lístkového cesta
2PL masla
2PL hladkej múky
250ml teplého mlieka
100g nastrúhaného syra typu gouda alebo eidam
250g vareného nadrobno pokrájaného údeného mäsa
2 hrste čerstvého špenátu
štipku čierneho korenia a soli
vajíčko na potretie

Postup:
Lístkové cesto si necháme zmäknúť pri izbovej teplote tak, aby sa dalo vaľkať.
Do menšieho hrnca si dáme roztopiť maslo. Keď sa úplne roztopí a začne trocha bublať, za stáleho miešania pomaly prisypeme múku, aby nám zmes nevykypela a necháme opiecť do zožltnutia. Následne prilejeme mlieko, posolíme, okoreníme a miešame tak, aby sa múčna zmes v mlieku úplne rozpustila. Následne pridáme prepláchnutý špenát a varíme, kým sa pekne nezparí a nezmenší svoj objem. Potom prisypeme syr, a keď sa roztopí pridáme aj údené mäso. Necháme trocha prebublať a odstavíme z ohňa.
Hotovú zmes necháme poriadne vychladnúť, aby sa nám pri plnení cesto neroztrhalo.
Medzitým si cesto vyvaľkáme. Nie úplne na tenko, ale zase ani na hrubo, asi tak na hrúbku 3-5mm.
Následne cesto rozkrájame asi na 12 približne rovnako veľkých štvorcov.
Každý štvorec pred plnením ešte trocha ponaťahujeme, potrieme asi 1PL plnky po celom obvode, len okraje necháme suché. Okraje zahneme do stredu tak, aby sa nám vytvoril akýsi batôžtek. Takto postupujeme, kým nám nedôjde cesto. Každú šatôčku pred pečením potrieme vyšľahaným vajcom.
Pečieme na plechu s papierom na pečenie pri teplote 200 stupňov asi 30 minút dozlatova.
Hotové šatôčky potom podávame so zemiakovým alebo zeleninovým šalátom či samostatne ako chutné a sýte predjedlo.

DOBRÚ CHUŤ A VESELÉ PREŽITIE ZVYŠKU VEĽKONOČNÝCH SVIATKOV!!!

Vaša Lili.






Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Jablkový koláč z lístkového cesta s pudingovo-tvarohovou plnkou

Občas si zaexperimentujem Dnes si tak vravím, že by som tak ako takmer každý deň počas letných prázdnin, mohla opäť niečo upiecť. Kuknem do chladničky, mám tam ešte lístkové cesto, otvorený tvaroh, nejaké to mlieko, jablká na linke... Rozmýšľam čo by z toho len mohlo vzniknúť, a tak ma zrazu osvieti. Vznikol z toho tento koláč a ja vás teraz zasvätím, z čoho sa vlastne skladá a ako som postupovala pri jeho výrobe. Tak nech sa páči, tu to máte. :)  Potrebujeme: 1 chladené lístkové cesto (asi 275g) 200g hrudkovitého tvarohu 1 balíček vanilkového pudingu 500ml mlieka 4PL trstinového cukru 2 veľké jablká škoricu alebo škoricový cukor na posypanie Postup: Ako prvý si uvaríme puding. Pudingový prášok vymiešame v 200ml mlieka s cukrom a zvyšok 300ml mlieka dáme variť na sporák, keď mlieko začne vrieť, prilejeme pudingovú zmes a za stáleho miešania varíme, kým puding nezačne bublať a nezhustne. Potom odstavíme a necháme za občasného premiešavania ochladnúť. Me

Zdravý fit mrkvovo-jablkový koláč

Maškrta nielen pre zajaca Potrebujeme: 3 stredne veľké mrkvy 3 stredne veľké jablká 1,5 šálky jemne mletých ovsených vločiek 5PL kokosového oleja 1PL slnečnicových semiačok 9 sušených sliviek 1,5ČL mletej škorice 100-150ml vody šťava z pol citróna Postup: Mrkvu a jablká umyjeme a očistíme. Mrkvu nastrúhame na jemnom strúhadle a jablká postrúhame na hrubšie. Jablká a mrkvu popolievame citrónovou šťavou a premiešame. Pridáme ovsené vločky, škoricu a vodu, opäť premiešame a necháme 15minút postáť. Slivky si nakrájame na drobné kúsky a pridáme do odležaného cesta spolu so slnečnicovými semiačkami a kokosovým olejom, premiešame a ak sa vám zdá cesto ešte príliš suché pridajte trošku vody, v opačnom prípade prisypte ešte trocha vločiek. Cesto potom prelejeme na menší plech alebo do tortovej formy, vystlanej papierom na pečenie. Pečieme pri teplote 180stupňov asi 45minút. Ja som po 30minútach vybrala z rúry, nechala trochu vychladnúť, pokrájala a kúsky som pootá

Pudingovo-tvarohový pohár s piškótami a ovocím

Budete sa zalizovať až za ušami Potrebujeme: 1 balíček pudingu s vanilkovou príchuťou 0,5l mlieka 2 balíčky vanilínového cukru 250g mäkkého odtučneného tvarohu detské okrúhle piškóty drobné ovocie čerstvé alebo mrazené (čučoriedky, maliny, černice, jahody, ríbezle, proste to, čo doma alebo na trhu práve nájdete) čokoládový toping a kokos na ozdobu (môžete použiť aj čokoľvek iné) Postup: Podľa návodu na obale si uvaríme puding, do ktorého namiesto obyčajného cukru pridáme vanilínový a následne ho necháme poriadne vychladnúť. Zatiaľ si na spodok pripravených pohárov nasypeme niekoľko detských piškót a keď puding vychladne zamiešame doň tvaroh a premiešame ručným metličkovým mixérom. Krém následne porozdeľujeme do pohárov, pridáme ovocie a dozdobíme podľa vlastnej fantázie. Dobrú chuť!