Preskočiť na hlavný obsah

Voňavá čokoládová torta

Tak a je to tu. Ten čas neúprosne letí a čuduj sa svete zastihol i mňa. Áno opäť som o jeden rok staršia, dospelejšia a detstvo je už pre mňa definitívne zažehnané. Opäť je tu čas, kedy sa patrí premýšľať. Premýšľať nad tým, čo som v živote dokázala a kam chcem, aby môj život ďalej smeroval. Za tých 17 rokov ma zastihlo veľa krásneho, ale boli (a sú) tu aj tažšie chvíle, no vždy som mala to šťastie, že som mohla tieto momenty zdieľať so svojimi najbližšími. Im vďačím za to, že som dnes tým, kým som a že napriek všetkému mám možnosť putovať za svojimi snami...

Potrebujeme:
korpus
120g kvalitnej horkej čokolády
200g masla
240g trstinového cukru
30g kakaa
120g polohrubej múky
5 vajec
1,5 ČL škorice
2ČL prášku do pečiva
štipka soli
krém
100g kvalitnej horkej čokolády
450ml šľahačkovej smotany
500g mäkkého odtučneného tvarohu
50g trstinového cukru
2ČL vanilkového extraktu/arómy
poleva
80g kvalitnej horkej čokolády
50ml šľahačkovej smotany
1ČL masla
brusnicová vrstva
brusnicový džem (asi 200g - použila som Riso)
šišky
odrezky z cesta
trocha krému alebo polevy na zvlhčenie
lupienky Chocapic
ozdoba
čokoládové hoblinky alebo farebné cukríčky
červené ovocie (jahody alebo brusnice)
kokos alebo práškový cukor


Postup:
Rúru si predhrejeme na 180 stupňov.
Tortovú formu s priemerom 20cm si vystelieme papierom na pečenie a boky vymažeme maslom a vysypeme múkou.
Čokoládu spolu s maslom a cukrom rozpustíme nad parou vo vodnom kúpeli.
Necháme asi 10 minút chladnúť a následne do zmesi po jednom zašľaháme celé vajcia a miešame kým za zmes nespojí a nie je hladká (môžme použiť aj elektrický metličkový šľahač).
Nakoniec do mokrej zmesi primiešame múku zmiešanú s práškom do pečiva, s kakaom, so škoricou a soľou.
Následne cesto vylejeme do pripravenej formy, vložíme do vyhriatej rúry a pečieme asi 60minút (či je už torta hotová zistíme tak, že do nej pichneme špáratkom a ak sa nevyťahuje, môžme ju vytiahnuť z trúby). Po upečení ju hneď obrežeme a odtránime horúce boky formy, aby torta nespľasla, potom ju môžme prikryť nejakou väčšou plastovou miskou, aby sme ju chránili pred prípadným chladom, ktorý by mohol spôsobiť rovnaký efekt a takto ju necháme úplne vychladnúť.
Medzitým si pripravíme parížsky krém. Čokoládu so smotanou, s cukrom a s vanilkovým extraktom roztopíme na miernom ohni a necháme vychladnúť. Keď už zmes nie je úplne horúca, prikryjeme alobalom a vložíme aspoň na dve hodiny do chladničky. Po uplynutí tohto času, do šľahačkovej zmesi primiešame tvaroh a následne vyšľaháme elektrickým šľahačom do tuha, ale dávame pozor, aby sme zmes neprešľahali. (Na tortu som nepoužila všetok krém, bolo ho dosť veľa a tak mi trocha ostalo. Zo zvyšku som pripravila sladké poháre. Na spodok pohárov som nalámala pár keksíkov, prikryla som to krémom a vrch som dozdobila namrvenými keksíkmi, jahodami a farebnými cukríčkami.)
Vychladnutú tortu zrežeme dorovna (odkrajky si odložíme bokom, budeme ich ešte potrebovať) a rozkrojíme na štyri rovnaké časti. Tri spodné časti potrieme brusnicovým džemom a skladáme korpus, krém, korpus,krém, korpus, krém a nakoniec položíme aj štvrté poschodie a celú tortu zatrieme krémom.
Pripravíme si polevu. Vo vodnom kúpeli si roztopíme čokoládu so smotanou a maslom. Necháme mierne vychladnúť a zalejeme ňou vrch torty.
Tortu si na čas odložíme do chladničky a pripravíme si ozdoby.
Z odkrajkov, ktoré sme si predtým odložili, zmiešaním s trochou krému alebo polevy, vypracujeme tvárnu hmotu, z ktorej vymodelujeme asi tri šúľky. Potom do šúľkov pozapichujeme čokoládové lupienky tak, aby pripomínali skutočné šišky (viď. fotografie).
A môžme začať so zdobením.
Boky torty posypeme farebnými cukríčkami alebo čokoládovými lupienkami. Na vrch si podľa vlastnej fantázie nadekorujeme šišky a ovocie (prípadne sviečky, ak ide o narodeninovú tortu) a nakoniec celú tortu zasypeme kokosom (alebo práškovým cukrom) tak, aby torta vyzerala ako pokrytá skutočným snehom (dbajte na to, aby bol kokos/cukor hlavne na šiškách, pôsobí to potom veľmi pekne).
Následne tortu vložte na niekoľko hodín do chladničky a môžte konzumovať.

DOBRÚ CHUŤ!!!





Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Jablkový koláč z lístkového cesta s pudingovo-tvarohovou plnkou

Občas si zaexperimentujem Dnes si tak vravím, že by som tak ako takmer každý deň počas letných prázdnin, mohla opäť niečo upiecť. Kuknem do chladničky, mám tam ešte lístkové cesto, otvorený tvaroh, nejaké to mlieko, jablká na linke... Rozmýšľam čo by z toho len mohlo vzniknúť, a tak ma zrazu osvieti. Vznikol z toho tento koláč a ja vás teraz zasvätím, z čoho sa vlastne skladá a ako som postupovala pri jeho výrobe. Tak nech sa páči, tu to máte. :)  Potrebujeme: 1 chladené lístkové cesto (asi 275g) 200g hrudkovitého tvarohu 1 balíček vanilkového pudingu 500ml mlieka 4PL trstinového cukru 2 veľké jablká škoricu alebo škoricový cukor na posypanie Postup: Ako prvý si uvaríme puding. Pudingový prášok vymiešame v 200ml mlieka s cukrom a zvyšok 300ml mlieka dáme variť na sporák, keď mlieko začne vrieť, prilejeme pudingovú zmes a za stáleho miešania varíme, kým puding nezačne bublať a nezhustne. Potom odstavíme a necháme za občasného premiešavania ochladnúť. Me

Zdravý fit mrkvovo-jablkový koláč

Maškrta nielen pre zajaca Potrebujeme: 3 stredne veľké mrkvy 3 stredne veľké jablká 1,5 šálky jemne mletých ovsených vločiek 5PL kokosového oleja 1PL slnečnicových semiačok 9 sušených sliviek 1,5ČL mletej škorice 100-150ml vody šťava z pol citróna Postup: Mrkvu a jablká umyjeme a očistíme. Mrkvu nastrúhame na jemnom strúhadle a jablká postrúhame na hrubšie. Jablká a mrkvu popolievame citrónovou šťavou a premiešame. Pridáme ovsené vločky, škoricu a vodu, opäť premiešame a necháme 15minút postáť. Slivky si nakrájame na drobné kúsky a pridáme do odležaného cesta spolu so slnečnicovými semiačkami a kokosovým olejom, premiešame a ak sa vám zdá cesto ešte príliš suché pridajte trošku vody, v opačnom prípade prisypte ešte trocha vločiek. Cesto potom prelejeme na menší plech alebo do tortovej formy, vystlanej papierom na pečenie. Pečieme pri teplote 180stupňov asi 45minút. Ja som po 30minútach vybrala z rúry, nechala trochu vychladnúť, pokrájala a kúsky som pootá

Pudingovo-tvarohový pohár s piškótami a ovocím

Budete sa zalizovať až za ušami Potrebujeme: 1 balíček pudingu s vanilkovou príchuťou 0,5l mlieka 2 balíčky vanilínového cukru 250g mäkkého odtučneného tvarohu detské okrúhle piškóty drobné ovocie čerstvé alebo mrazené (čučoriedky, maliny, černice, jahody, ríbezle, proste to, čo doma alebo na trhu práve nájdete) čokoládový toping a kokos na ozdobu (môžete použiť aj čokoľvek iné) Postup: Podľa návodu na obale si uvaríme puding, do ktorého namiesto obyčajného cukru pridáme vanilínový a následne ho necháme poriadne vychladnúť. Zatiaľ si na spodok pripravených pohárov nasypeme niekoľko detských piškót a keď puding vychladne zamiešame doň tvaroh a premiešame ručným metličkovým mixérom. Krém následne porozdeľujeme do pohárov, pridáme ovocie a dozdobíme podľa vlastnej fantázie. Dobrú chuť!