Preskočiť na hlavný obsah

Výborný makový cheesecake

Niekto sa na Silvestra zabáva, iný zasa pečie. No dobre, ak nerátam tých pár hodín ,,zábavy´´ pri utišovaní na smrť vyľakaného psa skrývajúceho sa pred rachotom petárd a ohňostrojov pod stoličkou a puknutie skutočného a nie detského šampanského, z ktorého som prvýkrát vypila aspoň za pohárik a dokonca som ho aj vlastnoručne otvorila. Mimo to bol pre mňa Silvester deň ako každý iný. Vlastne je tomu tak odkedy si pamätám. Nikdy sme sa na Silvestra nejak extra neveselili. Odbili sme si spoločnú večeru ako na Štedrý deň, odstrelili súkromný ohňostroj a po privítaní nového roka zaľahli do postele. Tento Silvester sa tomu však vôbec nepodobal. Možno aj preto, že spoločný obed a spoločne strávený deň sme mali s rodinou už deň pred ním, keďže sme sa 30. decembra vybrali na výlet do Banskej Štiavnice. Ktorý bol mimochodom úplne nádherný. Konečne sme si to vyšľapali na kalváriu a zažili sme zimu, aká u nás ešte tohto roku nebola. Každopádne, Silvester som začala svojou najobľúbenejšou činnosťou - pečením, nasledovala, tak ako každý deň, príjemná prechádzka, nejaké to učenie a celé to skončilo jogou o jedenástej v noci, aby som ten nový rok privítala štýlovo. Och a skoro by som bola zabudla, úplne najlepšie bolo, keď sme s maminou o pol jednej ráno vybehli von popáliť pár prskaviek. Prskavky som proste vždy milovala a asi už nikdy neprestanem, ohňostroje si môžu sfarbovať oblohu koľko chcú, ale prskavky, to je niečo a držať ich naraz v každej ruke aspoň tri... Paráda! Avšak bola som z toho všetkého nakoniec taká rozrušená a nedalo sa mi prestať premýšľať nad tým, aký asi bude rok 2018. Či sa niektoré veci zlepšia, zmenia, či dokážem niektoré veci začať robiť inak... Až som nebola schopná zaspať asi do tretej. No vôbec to neovplyvnilo môj spánkový režim či skôr vstávací režim a dnes som opäť vyskočila z postele už okolo pol deviatej, čo nie je až tak príliš skoro, ale už nie som taký blázon, aby som aj cez prázdniny vstávala o šiestej. A čo bolo na dnešku a na tom včerajšom pečení úplne najlepšie? No predsa to, že som si poobede mohla urobiť kávičku a mala som si k nej čo dať. A že to nebolo len tak hocičo, ale fakt vynikajúci ,,cheesecake´´. Recept som si nevymyslela sama, čerpala som z knihy od úžasnej Martinky Pintérovej Bezákovej - Dulce de Leche - . Ale viete čo, tomu neuveríte, on ti vám bol v tom cheesecaku mak, to by ste od Poppy-ny  nečakali, čo?! No ale keďže bol tak výborný, dovolím si vám ten recept šupnúť sem aj ja, nech ho potom nemusíte nikde hľadať. A ešte mám jednu neuveriteľnú správu, dnes som piekla zas, ale na tento koláčik, teda moje obľúbené muffiny, už recept na blogu nájdete, tak sa mrknite sem: http://poppycinnamonlady.blogspot.sk/2016/09/plnene-pernikove-muffiny-s-cokoladovou.html .
Tak dozjedenia priatelia a ŠŤASTNÝ NOVÝ ROK!!! :)

Makovo-tvarohový cheesecake

Potrebujeme:
cesto -
200g hladkej múky
50g práškového cukru
80g masla
1 vajce
1/2ČL prášku do pečiva
štipka soli
plnka -
500g mäkkého odtučneného tvarohu
250g mascarpone
250ml šľahačkovej smotany
150g práškového cukru
150ml oleja (napríklad slnečnicový)
2 vajcia
150g mletého maku
1ČL vanilkového extraktu
2PL kukuričného alebo zemiakového škrobu
Postup:
Ako prvé si zo všetkých uvedených surovín vypracujeme hladké cesto. Pripravíme si tortovú formu, ktorú vytrieme maslom a vysypeme múkou a následne do nej rukami roztlačíme pripravené cesto tak, aby vypĺňalo aj steny formy. Odložíme do chladničky.
Následne si pripravíme plnku. A to rovnako jednoducho ako jednoducho sme si pripravili cesto. Proste zmiešame všetky suroviny okrem maku. Plnku si rozdelíme do dvoch misiek na polovicu. Do jednej časti až teraz primiešame mletý mak.
Potom si vyberieme odležané cesto a plnku naň striedavo ponalievane. Najprv bledá, potom maková a striedame dovtedy, kým sa nám obe neminú tak, aby sme vrch mali bledý.
Takto pripravený cheesecake vložíme do rúry vyhriatej na 170 stupňov a pečieme zhruba hodinu.
Po upečení necháme koláč vychladnúť a vložíme do chladničky, kde je najlepšie nechať ho aspoň do ďalšieho dňa. Z chladničky vyberieme aspoň hodinu pred podávaním a konzumujeme pri izbovej teplote, nie priamo studené z chladničky, aby lepšie vynikla jeho chuť.








Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Jablkový koláč z lístkového cesta s pudingovo-tvarohovou plnkou

Občas si zaexperimentujem Dnes si tak vravím, že by som tak ako takmer každý deň počas letných prázdnin, mohla opäť niečo upiecť. Kuknem do chladničky, mám tam ešte lístkové cesto, otvorený tvaroh, nejaké to mlieko, jablká na linke... Rozmýšľam čo by z toho len mohlo vzniknúť, a tak ma zrazu osvieti. Vznikol z toho tento koláč a ja vás teraz zasvätím, z čoho sa vlastne skladá a ako som postupovala pri jeho výrobe. Tak nech sa páči, tu to máte. :)  Potrebujeme: 1 chladené lístkové cesto (asi 275g) 200g hrudkovitého tvarohu 1 balíček vanilkového pudingu 500ml mlieka 4PL trstinového cukru 2 veľké jablká škoricu alebo škoricový cukor na posypanie Postup: Ako prvý si uvaríme puding. Pudingový prášok vymiešame v 200ml mlieka s cukrom a zvyšok 300ml mlieka dáme variť na sporák, keď mlieko začne vrieť, prilejeme pudingovú zmes a za stáleho miešania varíme, kým puding nezačne bublať a nezhustne. Potom odstavíme a necháme za občasného premiešavania ochladnúť. Me

Zdravý fit mrkvovo-jablkový koláč

Maškrta nielen pre zajaca Potrebujeme: 3 stredne veľké mrkvy 3 stredne veľké jablká 1,5 šálky jemne mletých ovsených vločiek 5PL kokosového oleja 1PL slnečnicových semiačok 9 sušených sliviek 1,5ČL mletej škorice 100-150ml vody šťava z pol citróna Postup: Mrkvu a jablká umyjeme a očistíme. Mrkvu nastrúhame na jemnom strúhadle a jablká postrúhame na hrubšie. Jablká a mrkvu popolievame citrónovou šťavou a premiešame. Pridáme ovsené vločky, škoricu a vodu, opäť premiešame a necháme 15minút postáť. Slivky si nakrájame na drobné kúsky a pridáme do odležaného cesta spolu so slnečnicovými semiačkami a kokosovým olejom, premiešame a ak sa vám zdá cesto ešte príliš suché pridajte trošku vody, v opačnom prípade prisypte ešte trocha vločiek. Cesto potom prelejeme na menší plech alebo do tortovej formy, vystlanej papierom na pečenie. Pečieme pri teplote 180stupňov asi 45minút. Ja som po 30minútach vybrala z rúry, nechala trochu vychladnúť, pokrájala a kúsky som pootá

Pudingovo-tvarohový pohár s piškótami a ovocím

Budete sa zalizovať až za ušami Potrebujeme: 1 balíček pudingu s vanilkovou príchuťou 0,5l mlieka 2 balíčky vanilínového cukru 250g mäkkého odtučneného tvarohu detské okrúhle piškóty drobné ovocie čerstvé alebo mrazené (čučoriedky, maliny, černice, jahody, ríbezle, proste to, čo doma alebo na trhu práve nájdete) čokoládový toping a kokos na ozdobu (môžete použiť aj čokoľvek iné) Postup: Podľa návodu na obale si uvaríme puding, do ktorého namiesto obyčajného cukru pridáme vanilínový a následne ho necháme poriadne vychladnúť. Zatiaľ si na spodok pripravených pohárov nasypeme niekoľko detských piškót a keď puding vychladne zamiešame doň tvaroh a premiešame ručným metličkovým mixérom. Krém následne porozdeľujeme do pohárov, pridáme ovocie a dozdobíme podľa vlastnej fantázie. Dobrú chuť!