Preskočiť na hlavný obsah

3 jesenné koláčiky

Jupííí!!!
Konečne po poriadne dlhej dobe otváram stránky svojho blogu a púšťam sa do spisovania receptov, ktoré som za tú dobu odmlky stihla vymyslieť, vyskúšať, odkukať, upraviť, pripraviť, zozbierať a nafotiť.
Prečo som sa vám vlastne takmer dva mesiace vôbec neozývala?! No jednoducho, nemala som chuť, náladu ani silu na blogovanie a zdieľanie svojich výtvorov a objavov. Naopak v kuchyni za šporákom a rúrou som trávila stále viac a viac času.
V októbri sa mi naskytla prvá príležitosť piecť na objednávku a svojim hobby si tak trochu i privyrobiť, piekla som veľkú tortu pre maminu, skúšala som rôzne druhy zdravých sladkostí, pripravila som si prvé domáce rastlinné, makové, mlieko a hlavne som si začala pripravovať krabičky do školy a teda môj deň vyzerá tak, že ráno vstanem, robím si raňajky, potom idem do školy, prídem domov, opäť varím a pripravujem obed na druhý deň, učím sa, niekedy si zacvičím, zbúcham nejakú večeru, ešte sa so zapretím všetkých síl osprchujem a mŕtva padnem do perín. Cez víkend potom vypekám, chodím na prechádzky, alebo do kina, ako tomu bolo napríklad dnes a snažím sa oddychovať čo to dá. Popritom riešim osobné problémy a snažím sa nájsť si čas na rodinu, priateľov a svoje zvieratá, no a potom mi akosi nezostáva čas sadnúť si za počítač a ešte aj spisovať recepty alebo nejaké iné zaujímavosti pre vás.
Čo mi je veľmi ľúto, neskutočne mi to chýba, ale počas školského roka mi škola zaberá 85% času a ak chcem stihnúť všetko to, čo som vymenovala, musím sa niečoho vzdať, niečo oželieť.
Ale to je jedno, teraz som tu, a aby som plne vynahradila všetko, čo som zameškala, dnes som sa rozhodla pridať sem až tri sladké recepty na tri super koláčiky.
Prajem vám príjemné pečenie a verím, že s ďalším článkom sa už ozvem skôr ako o dva mesiace. :)


Bezlepková maková torta s gaštanovým krémom, čerešňami a čokoládovou polevou

Potrebujeme:                                                   korpus -
120g makovej múky
pol balíčka prášku do pečiva
1PL kokosového oleja
80g trstinového cukru
1PL horúcej vody
4 vajcia
krém -
250g mascarpone
100g gaštanového pyré
100ml šľahačkovej smotany
+ 750ml čerešňový/višňový kompót
poleva
100g mliečnej čokolády
50-100ml šľahačkovej smotany (podľa hustoty polevy)
Postup:
Ako prvý si pripravíme korpus. Žĺtka a bielky si oddelíme. Bielka si vyšľaháme s cukrom do polotuhého snehu. Žĺtka si zmiešame s olejom a vriacou vodou a pridáme k bielkam. Zmiešame.
Makovú múku spojíme s práškom do pečiva a zľahka ručne vmiešame do vajíčkovej zmesi.
Tortovú formu s priemerom (asi) 20cm si vystelieme papierom na pečenie a vymažeme tukom (maslom alebo margarínom). Cesto vlejeme do formy a vložíme do rúry vyhriatej na 180stupňov asi na 30minút.
Kým sa korpus upečie, pripravíme si krém. Mascarpone zmiešame so zmäknutým gaštanovým pyré a krém trochu zriedime smotanou. Vložíme do chladničky stuhnúť.
Upečený korpus vyberieme z formy, odstránime papier na pečenie a necháme poriadne vychladnúť. Studený korpus  prerežeme na polovicu, oba korpusy zľahka popolievame šťavou z kompótu (spodný z vrchnej strany, vrchný zo spodnej strany. Spodný korpus potrieme vrstvou pripraveného krému, poukladáme naň porozpoľované a vykôstkované čerešne a prikryjeme vrchnou časťou korpusu.
Opäť potrieme krémom a vložíme do chladničky.
Čokoládu si necháme roztopiť vo vodnom kúpeli. Zriedime smotanou a popolievame vrch torty.
Hotovú tortu už len dozdobíme zvyšnými čerešňami, prípadne mätou, opäť dáme do chladu stuhnúť a môžme podávať.

Jednoduchá krtkova torta

Potrebujeme:                   


korpus -
160g špaldovej múky
100g polohrubej pšeničnej múky
80g trstinového cukru
2ČL prášku do pečiva
1/2ČL sódy bikarbóny
240ml rastlinného alebo obyčajného mlieka
60ml oleja (napríklad slnečnicový)
25g kakaového prášku
plnka -
2 banány
250ml šľahačkovej smotany
1 balíček vanilkového cukru
1 stužovač šľahačky
Postup:
Múky, prášok do pečiva, sódu, kakao a cukor spolu zmiešame, prilejeme mlieko a olej a ešte raz dobre premiešame (najlepšie elektrickým šľahačom, pretože cesto je pomerne husté).
Tortovú formu s priemerom 20cm vystelieme papierom na pečenie, vylejeme do nej cesto a vložíme do rúry vyhriatej na 180stupňov na 30-45minút.
Hotový korpus vyberieme z formy, odstránime papier na pečenie a necháme dobre vychladnúť.
Následne si zo stredu korpusu vydlabeme väčšinu cesta, ale nie úplne po spodok a tak, aby nám ostali okraje. Teda si vyrobíme takú akúsi misku. Vydlabanú časť cesta si nadrobíme do nejakej väčšej misky. Banány si rozkrojíme na polovicu a poukladáme na spodok korpusu.
Šľahačku si vyšľaháme dotuha spolu s cukrom a stužovačom, nanesieme na korpus a posypeme rozmrvenou časťou cesta.
Vložíme do chladničky, necháme stuhnúť a podávame.


Krehký jablkový mrežovník z medového cesta

Potrebujeme:

cesto -
500g polohrubej múky
250g zmäknutého masla alebo Palmarínu
2 vajíčka
1/2 balíčku prášku do pečiva
150g medu
plnka -
slivkový džem
0,5kg postrúhaných jabĺk
škorica
+ práškový cukor na posypanie
Postup:
Všetky suroviny na  cesto zmiešame a ručne vypracujeme kompaktné, tvárne cesto, ktoré vložíme do mikroténového sáčku a necháme cez noc v chladničke odležať.
Na druhý deň si cesto rozdelíme na polovicu. Jednu polovicu rozvaľkáme a prenesieme na plech, kde ho popicháme vidličkou, aby sa pri pečení nenafúklo.
Cesto potrieme slivkovým džemom, pokryjeme strúhanými jablkami a posypeme škoricou.
Aj druhú polovicu si rozvaľkáme a narežeme na pásiky, ktoré poukladáme na vrch koláča v podobe mriežky, ktorú si tiež popicháme vidličkou.
Pečieme pri 180stupňoch 25-30minút.
Vychladnutý koláč potom poprášime práškovým cukrom, pokrájame a podávame.


DOBRÚ CHUŤ!!!

 


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Jablkový koláč z lístkového cesta s pudingovo-tvarohovou plnkou

Občas si zaexperimentujem Dnes si tak vravím, že by som tak ako takmer každý deň počas letných prázdnin, mohla opäť niečo upiecť. Kuknem do chladničky, mám tam ešte lístkové cesto, otvorený tvaroh, nejaké to mlieko, jablká na linke... Rozmýšľam čo by z toho len mohlo vzniknúť, a tak ma zrazu osvieti. Vznikol z toho tento koláč a ja vás teraz zasvätím, z čoho sa vlastne skladá a ako som postupovala pri jeho výrobe. Tak nech sa páči, tu to máte. :)  Potrebujeme: 1 chladené lístkové cesto (asi 275g) 200g hrudkovitého tvarohu 1 balíček vanilkového pudingu 500ml mlieka 4PL trstinového cukru 2 veľké jablká škoricu alebo škoricový cukor na posypanie Postup: Ako prvý si uvaríme puding. Pudingový prášok vymiešame v 200ml mlieka s cukrom a zvyšok 300ml mlieka dáme variť na sporák, keď mlieko začne vrieť, prilejeme pudingovú zmes a za stáleho miešania varíme, kým puding nezačne bublať a nezhustne. Potom odstavíme a necháme za občasného premiešavania ochladnúť. Me

Zdravý fit mrkvovo-jablkový koláč

Maškrta nielen pre zajaca Potrebujeme: 3 stredne veľké mrkvy 3 stredne veľké jablká 1,5 šálky jemne mletých ovsených vločiek 5PL kokosového oleja 1PL slnečnicových semiačok 9 sušených sliviek 1,5ČL mletej škorice 100-150ml vody šťava z pol citróna Postup: Mrkvu a jablká umyjeme a očistíme. Mrkvu nastrúhame na jemnom strúhadle a jablká postrúhame na hrubšie. Jablká a mrkvu popolievame citrónovou šťavou a premiešame. Pridáme ovsené vločky, škoricu a vodu, opäť premiešame a necháme 15minút postáť. Slivky si nakrájame na drobné kúsky a pridáme do odležaného cesta spolu so slnečnicovými semiačkami a kokosovým olejom, premiešame a ak sa vám zdá cesto ešte príliš suché pridajte trošku vody, v opačnom prípade prisypte ešte trocha vločiek. Cesto potom prelejeme na menší plech alebo do tortovej formy, vystlanej papierom na pečenie. Pečieme pri teplote 180stupňov asi 45minút. Ja som po 30minútach vybrala z rúry, nechala trochu vychladnúť, pokrájala a kúsky som pootá

Pudingovo-tvarohový pohár s piškótami a ovocím

Budete sa zalizovať až za ušami Potrebujeme: 1 balíček pudingu s vanilkovou príchuťou 0,5l mlieka 2 balíčky vanilínového cukru 250g mäkkého odtučneného tvarohu detské okrúhle piškóty drobné ovocie čerstvé alebo mrazené (čučoriedky, maliny, černice, jahody, ríbezle, proste to, čo doma alebo na trhu práve nájdete) čokoládový toping a kokos na ozdobu (môžete použiť aj čokoľvek iné) Postup: Podľa návodu na obale si uvaríme puding, do ktorého namiesto obyčajného cukru pridáme vanilínový a následne ho necháme poriadne vychladnúť. Zatiaľ si na spodok pripravených pohárov nasypeme niekoľko detských piškót a keď puding vychladne zamiešame doň tvaroh a premiešame ručným metličkovým mixérom. Krém následne porozdeľujeme do pohárov, pridáme ovocie a dozdobíme podľa vlastnej fantázie. Dobrú chuť!